Олеся Ігнатова — Психологічна гра "Аукціон життєвих цінностей"

21.10.2019   Administrator   Категорія: Шкільні свята, вечори, зустрічі

В школі практичним психологом розпочались психологічні ігри. На старті – «Аукціон життєвих цінностей», який відбувся 18 жовтня 2019р. в 7-Б класі. В інтерактивній формі учням пропонувалось за 10 жетонів купувати лоти «життєві цінності», які вартували від 1 до 3 жетонів за лот (учні не знали які будуть пропонуватись лоти, в якій послідовності і скільки вартують). Після продажу лотів учні ділились враженнями, обговорювали тему «Життєвих цінностей», висловлювали свої думки. Були учні, в яких в кінці «аукціону» не залишилось жетонів, були, в яких залишились; деякі діти шкодували про свій вибір і хотіли (якби була б можливість) обміняти на іншу цінність. Двоє учням у класі, в яких залишились жетони, пощастило стати меценатами – вони іншим двом учням у класі, які дуже хотіли придбати останній лот аукціону, віддали свої жетони, таким чином здійснили можливість їх придбати. Цей вчинок допомагає замислитись над даною темою заняття.

В кожної людини формуються свої цінності, у кожного вони різні та індивідуальні, як і відбитки пальців. Людина може вибирати свої цінності, але якщо вона їх обрала, вони стають головними і вона їм підпорядковується. Розуміння своїх головних життєвих цінностей - дуже важлива річ, адже життєві цінності працюють надійним орієнтиром, що допомагає не збитися зі шляху, це як внутрішній компас, що підказує яке обратирішення на складній життєвій стежині Коли ми діємо відповідно до них, ми отримуємо величезне задоволення від цієї діяльності. І навпаки, якщо наші дії не підтримують наші життєві цінності, ми відчуваємо занепад сил, неспокій, стрес.

Дана психологічна гра має за мету продемонструвати учням складність вибору життєвих цінностей на практиці; формувати і зміцнювати позитивні цінності та переконання учнів стосовно майбутнього; виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя; розвивати самопізнання; вчити дітей приймати правильні життєві рішення, робити виважені вчинки замість того, щоб діяти імпульсивно; формувати почуття відповідальності за свої діяння; вдосконалювати вміння висловлювати свою думку; виховувати доброзичливість, людяність і тактовність.

В класі працював «міжнародний експерт-спостерігач» з питань проходження аукціону – класний керівник Горін Галина Тарасівна, яка наприкінці заняття ділилася думками з приводу проходження «Аукціону життєвих цінностей», бажаючи учням на майбутнє правильно формувати та  цінувати свої цінності.

 У підсумку – текст, який давав змогу усвідомити важливі у житті цінності і пріоритети:    «Не в грошах щастя!?… Можна купити дім, але не затишок; Можна купити ліжко, але не сон; Можна купити годинник, але не час; Можна купити книгу, але не знання; Можна купити становище в суспільстві, але не повагу; Можна купити ліки, але не здоров'я; Можна купити цілунки і обійми, але не кохання; Можна купити розваги, але не радість; Можна оплатити працю учителям, але не розум; Можна оплатити спілкування, але не друзів; Можна найняти клоуна, але сміх не можливо купити; Можна купити їжу, але не апетит. Не все купується і не все продається…»