Звіт. Виховна робота

29.06.2018   Administrator   Категорія: 2018

IV. Виховна робота

Виховний процес у ТСШ №7 базується на основних засадах Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, згідно з основними складовими національно-патріотичного виховання, визначеними «Стратегією національного виховання», що затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015: громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання.

Виховною проблемою, над якою працює педагогічний колектив школи, є «Виховання соціально-активної та національно-свідомої особистості шляхом впровадження новітніх технологій».

Виховна робота у закладі спрямована на реалізацію інноваційної моделі виховної системи. Формування ключових компетентностей та громадянської активності учнів відбувається через  створення педагогічних ситуацій, які виникають під час реалізації заходів і акцій соціально значущого та суспільно корисного характеру, волонтерської роботи. Активно використовуються інтерактивні технології, метод проектів, колективні творчі справи, ІКТ.  

Метою виховної роботи школи є виховання громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань.

Для реалізації виховних завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани класних керівників, які охоплюють усі напрямки виховання та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, конкурси. Ключовим нормативним документом, яким користується заклад при плануванні та організації виховного процесу є наказ Міністерства освіти і науки України від 31.10.2011 р. № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Усі напрямки виховної роботи реалізувалися через систему традиційних загальношкільних, класних та позакласних заходів.

Упродовж навчального року класними керівниками було проведено ряд відкритих виховних заходів:

  • «Ми вдячні Вам, учителі!», 11кл.;
  • «У канцелярії Святого Миколая», 10 кл.;
  • «Голос Америки – душа України», 9-Б;
  • «Із Днем матері!», 9-А;
  • свято до Дня Св.Валентина, 8-Б;
  • Інтелектуальна гра «Брейн-ринг», 8-А;
  • «Толерантність та толерантне ставлення до незрячих», 7-В;
  • «Андріївські вечорниці», 7-Б;
  • «Слава та гідність України», 7-А;
  • «Праця людину годує, а лінь - марнує», 6-А;
  • «Свято для матері», 6-Б;
  • квест «Збери веселку», 5-В;
  • розважальна програма «Хто зверху!», 5-Б;
  • «Усе починається з добра», 5-А;
  • «12 місяців», 4-В;
  • «Стояла я і слухала весну», «Свято Весни та Квітів, Spring Party, незважаючи на погоду», 3-Б;
  • «Сірий вовк та козенята на новий лад», «Ми – українці! Ми - нащадки козацького роду!», 3-А;
  • «Смайлики-читайлики», «Славимо Т.Г.Шевченка», кольоровий тиждень, «Усе починається з мами», 2-А;
  • «Свято англійської абетки», 1-Б;
  • «Миколаю, Миколаю, ти до нас завітай», урок мужності «Молюсь за тебе, Україно!» 1-А та інші.

Серед шкільних виховних заходів, які були проведені протягом 2017-2018 н.р., варто відзначити такі:

  • «Посвята у першокласники»;
  • Єдиний урок з правил дорожнього руху;
  • години духовного спілкування «Хліб наш насущний»;
  • Всеукраїнський олімпійський урок та Олімпійський тиждень;
  • «Козацькі забави»;
  • фестиваль-конкурс патріотичної пісні «Свята Покрова»;
  • тиждень Права;
  • конкурс колядок «Україною іде коляда!»;
  • виставка-конкурс домашніх тварин «Я і мій улюбленець»;
  • виставка «Квітучі барви таланту учителя»;
  • виставка «Морські чудеса»;
  • зустрічі з представниками Центру соціальних служб;
  • благодійні ярмарки;
  • зустріч із представниками організації «Дар життя», бесіди «Цінність людського життя», «Макове зернятко», «Про маленький секрет»;
  • тиждень профілактики правопорушень та здорового способу життя;
  • зустрічі в рамках проекту «Я маю право!» із представниками поліції та управління юстиції;
  • виставка стіннівок «Я проти шкідливих звичок»;
  • «Шевченко-квест»;
  • конкурс читців творів Т.Г.Шевченка;
  • виставка- експозиція «Тарас Шевченко –  митець, поет, прозаїк, пророк, лідер нації»;
  • бесіди з учасниками АТО;
  • «Заради пам’яті та примирення»;
  • міжшкільні змагання з рукопашного бою;
  • день Цивільного Захисту;
  • свято фізики «Найрозумніший»;
  • духовна програма-мистецьке дійство у ПК «Березіль» «Отець Піо – містик, стигматик, чудотворець», концертна програма обласної філармонії «Україна понад усе», вистави театру актора і ляльки, пізнавальні програми у «Мобільному планетарії», циркова програма, фільми «Гетьман», «Міф» у кінотеатрі «Палац кіно», музина вистава «Іванкова сопілочка» в ТНЕУ та ін.
  • екскурсії у Тернопільський центр науки, музей пам'яті ліквідаторів аварії на ЧАЕС, історико-меморіальний музей політичних в'язнів, біблітеку-музей «Літературне Тернопілля»;
  • уроки у центральній дитячій бібліотеці: сторітелінг «Казка по колу», «Європейський союз: погляд зблизька», «Книга в кадрі: новий формат. Буктрейлер», «Як я зустрів улюблену книгу», правознавча  бесіда  «Насильство в сім’ї»;
  • уроки у бібліотеці №7 для дорослих: «СНІД – проблема людства», «Зустріч з поетесами Тернополя», «100 років бою під Крутами», «Я вам розкажу про улюблену книгу», краєзнавчі замальовки «Вулиці славного міста».

У школі організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 5-11 класів (керівник – Кузь В.М.). На засіданнях методоб’єднання обговорюються найбільш важливі для життя педколективу питання, відбувається обмін досвідом. Звіти класних керівників викладені в блозі «Все про все».

Про високий рівень організації методичної роботи в закладі свідчать значні досягнення педагогів у конкурсах педагогічної майстерності. Так, Кузь Віта Миколаївна, класний керівник 7-Б класу, взяла участь соціальному проекті «Класний керівник», який був організований за ініціативи Корпорації RIA Media та підтримки Тернопільської міської ради, з метою сприяння зростанню престижності звання класного керівника. Віта Миколаївна мала можливість розповісти про себе та свою діяльність, продемонструвати позитивний вплив на школярів та вихід за звичні рамки навчального процесу.

Фольклорний колектив учнів 10 класу (художній керівник Михайлів П.Я.) взяв участь у міському фестивалі-конкурсі «Від Катерини до Водохреща». У номінації «Ой, хто, хто, Миколая любить» продемонстрував незабутні сценічні образи, відмінне художнє мислення, естетику відтворення гострих соціальних проблем та зайняв І місце.

Адміністрація та педагогічний колектив школи значну увагу приділяють правовій освіті та вихованню підростаючого покоління. В школі склалася система правовиховної роботи. З метою попередження протиправних вчинків функціонує Рада з профілактики правопорушень серед неповнолітніх, активну превентивну роботу проводять класні керівники. Для покращення результативності цієї роботи навчальним закладом проводяться спільні заходи з представниками прокуратури, поліції, управління юстиції, службою у справах дітей, працівниками міського центру зайнятості та планові тематичні заходи, рейди в сім’ї.

Традиційними в школі є проведення Всеукраїнського тижня права та Тижня ради профілактики правопорушень та здорового способу життя.

Правовиховна робота в школі є дієвою. Про це свідчить те, що дітей, які стоять на внутрішньо шкільному обліку, нема. Дітей, які були притягнуті до кримінальної відповідальності, в ТСШ№7 також нема.

Створено дієву модель патріотичного виховання. На високому рівні відбувається відзначення державних свят, річниць визначних історичних подій, річниці незалежності України, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня Збройних Сил України, річниці Дня перемоги. Оформлено постійно діючий інформаційний стенд «Календар українця». Щопонеділка навчальний тиждень розпочинається тематичною лінійкою, на якій у спільному виконанні дітей та вчителів звучить Гімн  України.

У міському етапі обласного фестивалю-конкурсу патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва «Свята Покрова», присвяченому відзначенню 75-ї річниці створення УПА взяли участь читці та творчі колективи школи.

Сценічною майстерністю, творчою завершеністю, художнім смаком та виразною стилістичною особливістю, яскравою індивідуальною роллю відзначено  виступ учениці 6 – А класу Федчишин Єви (керівник Береза Л.М.). У номінації «Патріотична  проза і поезія» (підномінація «Читці», вікова категорія «5-8 класи») учениця зайняла ІІІ місце. Роботи, представлені у номінації  «Образотворче мистецтво», вирізнялися майстерністю виконання, індивідуальністю, естетикою (керівник Мартинюк І.О.). У номінації «Образотворче мистецтво» нагороджено Ліщук Юлію, ученицю 8 – А класу, («Живопис», підномінація «За повноту розкриття теми») та Лебідь Марію, ученицю 7 – Б класу («Графіка», підномінація «За оригінальність розкриття теми»).

Учні школи були учасниками міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу «Замість ялинки – зимовий букет» у двох номінаціях. У номінації новорічна композиція «Різдвяна казка» взяли участь: Іващук Руслан та Коваль Марія з роботою «Рукавичка», Бенч Марія та Бенч Оксана з роботою «Ніч перед Різдвом» (керівник - Іващук Вікторія Володимирівна). У номінації «Галицькі сувеніри та різдвяна атрибутика» учениця 10 класу Тишковець Анастасія з роботою «Різдвяний бичок» (керівник – Іващук Вікторія Володимирівна). За кращу саморобну іграшку нагороджена Тишковець Анастасія.

Школярі брали участь у V міському фестивалі декоративно-ужиткового мистецтва молодих талантів «Яйце-райце».

Команда школи взяла участь у міських змаганнях «Квест знавців рідного міста».

З метою патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях і звичаях українського народу, формування гармонійно розвиненої особистості шляхом залучення молоді до активної діяльності з вивчення історичної та культурної спадщини, вдосконалення змісту і форм краєзнавчої дослідницької роботи колектив школи взяв участь у міському етапі конкурсу пошукових та науково-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина - Україна».

На міський етап конкурсу було подано п’ять робіт. Визнано переможцями та нагороджено грамотами УОН ТМР:

  • пошукову групу у складі Борщівської Вікторії, Гузик Діани, Гецько Анни, Ключевської Аліси, Кічули Діани, Павлишин Христини, учнів 5 – В класу,  з конкурсною роботою «Солодке диво Тернопілля: пляцки» (керівник - Іващук Вікторія Володимирівна, вчитель трудового навчання, за напрямом  «Із батьківської криниці»);
  • пошукову групу у складі Загорського Романа та Воробель Анастасії, учнів 7 – А класу, з конкурсною роботою «Доля обрала його призначення: Степан Сапеляк – романтик і письменник української духовної традиції» (керівник – Чорна Галина Іванівна, вчитель історії, за напрямом  «Духовна спадщина мого народу»);
  • Іванечко Анастасію та Костишин Катерину, учениць 10 класу,   з конкурсною роботою «Козацтво на Тернопільщині: минуле і сучасне» (керівник  - Михайлів Петро Ярославович, учитель української мови та літератури, за напрямом «Козацькому роду нема переводу»).

Визнано лауреатами та нагороджено дипломами УОН ТМР:

  • пошукову групу у складі Шумелди Юлії та Сиротюк Діани, учениць 9 -А класу, з конкурсною роботою «Особливості говірки Бережанського краю» (керівник – Козак Ольга Богданівна, учитель української мови та літератури, за напрямом  «Із батьківської криниці»);
  • пошуковий загін учнів 9-Б класу з конкурсною роботою «Військово-організаційна діяльність ОУН та УПА на західноукраїнських землях у 30-50 роках XX століття» (керівник – Кульчицька Тетяна Володимирівна, вчитель історії та правознавства, за напрямом  «З попелу забуття»).

Іванечко Анастасію та Костишин Катерину, учениць 10 класу,   з конкурсною роботою «Козацтво на Тернопільщині: минуле і сучасне» (керівник  - Михайлів Петро Ярославович, учитель української мови та літератури, за напрямом «Козацькому роду нема переводу») визнано визнано переможцями обласного етапу конкурсу. Дівчата зайняли ІІІ місце у Всеукраїнському етапі краєзнавчої експедиції учнівської молоді.

Експедиційні загони школи та педагоги є активними учасниками Всеукраїнського руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків».

Так, на міський етап конкурсу серед педагогічних працівників навчальних закладів на кращу розробку народознавчої розвідки національно-патріотичної тематики «Слава України» педагогами школи Марціяш О.І. та Кузь В.М. зібрано унікальний матеріал про уродженців Тернопілля, здійснено розробку народознавчих розвідок, пов’язаних з їх життєвим шляхом.

Марціяш Ольга Іванівна, учитель зарубіжної літератури, автор роботи «І вишите її життя» (про Ольгу Іллівну Остап’юк, майстра народної творчості, керівника гуртка художньої вишивки) стала переможцем ІІ етапу даного конкурсу. А Кузь Віта Миколаївна, учитель географії, автор роботи «По ту сторону Гринвіча», потрапила в список авторів кращих робіт. У ІІІ етапі конкурсу Марціяш О.І. отримала подяку як автор кращої конкурсної роботи.

На міський етап краєзнавчо-народознавчої експедиції учнівської молоді «Любіть Україну вишневу свою» під гаслом «Сила нескорених» у рамках Всеукраїнського руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків» від школи було представлено роботу «Овіяна легендами Збаражчина та її нові герої» учнів 5-А класу (керівник - вчитель української мови та літератури Береза Л.М.). Пошукова група стала лауреатом даного конкурсу.

Ефективність виховної діяльності школи залежить від активної співпраці з учнівським самоврядуванням. В ТСШ №7 організовано роботу учнівського самоврядування, метою якого є задоволення потреб у спілкуванні,  спільній діяльності з метою реалізації виховних інтересів, залучення до шкільного та громадського життя, засвоєння загальнолюдських цінностей, набуття дітьми соціального досвіду.

На основі сектору з питань соціалізації діє волонтерський загін «Пульс серця». У 2017-2018 н.р. загін продовжив роботу над реалізацією молодіжного проекту  «Тепло дитячих долонь».

В рамках цього проекту проводились: 

  1.  доброчинна акція «З рук в руки» для людей похилого віку, які проживають в районі ТСШ№7, зі збору продуктів харчування;
  2. до Дня вчителя ветеранам праці сформовано продуктові пакети;
  3. участь у благодійній Всеукраїнській щорічній акції «Назустріч мрії» Міжнародного благодійного фонду «Сильні духом». Учнівському самоврядуванню вдалося зібрати 529 грн. 75 коп. для підтримки онкохворих дітей та дітей, які постраждали під час антитерористичної операції.
  4. відповідно до звернення Комісії у справах молоді Тернопільсько-Зборівської Архиєпархії УГКЦ учнівський та педагогічний колективи школи долучилися до проведення щорічної благодійної акції «Миколай про тебе не забуде». У рамках акції проводився збір солодощів, іграшок, шкільного приладдя та засобів особистої гігієни для дітей-сиріт, дітей з багатодітних, малозабезпечених сімей.
  5. учні школи долучились до Всеукраїнської благодійної акції допомоги безпритульним тваринам «Happy Мяу для Мурчика», яка проходила у рамках проекту «Біоетика» та співпраці з Благодійним фондом «Щаслива лапа».
  6. акція «Серце до серця» (800 грн.);
  7. з нагоди свята Воскресіння Христового учнівський та педагогічний колективи закладу стали учасниками благодійної акції «Великодній кошик на передову»;
  8. три благодійні ярмарки (жовтень – зібрано 14284 грн., січень/лютий – 14658 грн., квітень – зібрано 15334 грн.);
  9. у рамках проведення Всеукраїнського місяця Червоного Хреста України під гаслом «100 років милосердя» волонтерами у школі розповсюджено марок на 1500 грн. та організовано збір вживаного одягу, взуття та іграшок для малозабезпечених громадян міста.

Учні школи ніколи не забувають про інших діток, які потребують їхньої допомоги (постійно проводиться миттєвий збір коштів на лікування).

Участь школярів у проведенні благодійних акцій спрямована на виховання почуття доброти, милосердя, співпереживання, поваги до літніх людей.

Також учнівським самоврядуванням ініційовано та проведено збір макулатури. Отримані кошти направлено на зміцнення матеріально-технічної бази школи (вересень – 4390 грн., листопад – 3436 грн., лютий – 3260 грн., травень – 4441 грн.).

За активну громадянську позицію, творчу ініціативу, участь в організації загальноміських учнівських заходів грамотою управління освіти і науки Тернопільської міської ради нагороджено Цупа Юрія, учня 11 класу, голову шкільного учнівського самоврядування, депутата міського учнівського парламенту «Наснага».

Владислав Шуляр, учень 8-А класу, та Катерина Костишин, учениця 10 класу, пройшли відбірковий заочний та стали учасниками ІІ туру (очного) міського конкурсу «Учень року - 2018» та продемонстрували активну життєву позицію, ерудицію, лідерські якості, вміння інтегруватися та вирішувати завдання, досвід успішних практик реалізації ініціатив учнівського самоврядування, волонтерських, культурологічних, соціальних та екологічних проектів.

Завдяки тісній співпраці з представниками Тернопільського благодійного фонду «Карітас», в школі розпочато інтерактивні заняття з питань згуртування класів, групової роботи та взаємодії. Організовано інтерактивну цікаву психологічну гру "Рятівники" для учнів 5 класів.

Педагогічним колективом школи здійснюється системна робота, пошук цікавих та змістовних форм організаторської діяльності учнів, спрямованих на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді через підтримку та розвиток учнівського самоврядування.

Гурткова робота у навчальному закладі є частиною освітнього процесу. Це один з найефективніших шляхів розвитку творчо спрямованої особистості. Проблема своєчасного виявлення інтересів, здібностей і нахилів дітей, формування творчих засад нині вкрай актуальна, а отже, організація різноманітних гуртків у школі потребує окремої уваги з боку адміністрації.

Успіх в організації гурткової роботи передусім залежить від правильного розуміння її сутності та змісту.

Профільне спрямування гуртків є різним. Найбільш популярні серед них естетичного циклу (хореографічний, хор); спортивні (футбол), військово-патріотичного виховання тощо.

Згідно з планом роботи на 2017/2018 н. р. з вересня 2017 року в школі діють хоровий (кер. Мартинюк І.О.),  хореографічні (кер. Світлик Н.К. та Світлик З.О.), туристичний (кер. Румак А.Ю.) гуртки, «Козацький гарт» (кер. Береза Л.М.) та гурток «Юний рятувальник» (кер. Вінніков В.В.).

Відвідують гуртки учні 1-11-х класів.

Заняттями в гуртках та секціях охоплено 440 уч­нів (60 % учнів школи), зокрема, у шкільних – 217 (29% учнів школи). З усіх охоплених гуртковою роботою 50 дітей соціально-незахищених категорій. Найбільш популярними залишаються хореографічні гуртки школи. Значна кількість дітей відвідує декілька гуртків. Проте 298 дітей залишаються не зайнятими в позаурочний час.

Педагоги та школярі беруть активну участь у міських конкурсах, проектах та змаганнях.

Професійна майстерність, артистизм, органічність, грамотне режисерське рішення характерні для виступів зразкового ансамблю танцю «Лелеки». Робота хореографічного гуртка є плідною.

Його учасники є переможцями міських конкурсів дитячої творчості та аналогічних фестивалів за межами нашої країни.

Зразковий ансамбль народного танцю «Лелеки» (художній керівник – Світлик З.О.) взяв участь у міському фестивалі-конкурсі хореогафічних колективів «Танцювальний дивограй» у номінації «Народний танець». Колектив продемонстрував високу сценічну культуру, високий рівень володіння виконавською майстерністю. Його виступи були стилізованими, автентичними, вирізнялися емоційно-художньою виразністю, логічним і чітким розвитком сюжетної лінії. У віковій категорії «9-11 класи» колектив здобув І місце, у віковій категорії «1-4 класи» - ІІ місце.

Колектив готується до поїздки в Болгарію та участі у фестивалі народного танцю.

Команда учнів школи взяла участь у чемпіонаті м. Тернополя серед юнаків (9-11 кл.)  зі спортивного (пішохідного)  туризму, присвяченого Дню Незалежності України.

Команди школи були активними учасниками міського етапу дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). У змаганні «Рятівник» гри «Сокіл» команда зайняла ІІІ місце. Учні школи стали призерами індивідуальної стрільби з пневматичної гвинтівки у грі «Сокіл» (дівчата): І місце – Іванечко Анастасія; ІІ місце – Костишин Катерина. Школа здобула 5 загально-командне місце у дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі “Сокіл” та 15 у грі «Джура».

Команда школи взяла участь міському зборі-змаганнях юних рятувальників за програмою Всеукраїнського громадського дитячого руху «Школа безпеки». Юні рятувальники ТСШ№7 продемонстрували достатній рівень знань, умінь та навичок під час виконання рятувальних завдань на окремих етапах дистанції. Відповідно до підсумкового протоколу проходження комбінованої дистанції «Смуга перешкод» збору-змагань команда школи посіла 8 місце.

Учні школи є постійними учасниками різноманітних спортивних змагань:

  • «Ігри патріотів» – І місце (Румак А.Ю.);
  • волейбол - ІІІ місце (Румак А.Ю., Русанюк В.М.);
  • дитяча легка атлетика – ІІІ місце (Румак А.Ю., Русанюк В.М.);
  • «Нащадки козацької слави» (кер. Вінніков В.В.);
  • міні-футбол (Русанюк В.М.);
  • «Перші кроки» (Вінніков В.В., Румак А.Ю.).

Сімейна команда учениці 2-А класу Златослави Дарнапук виборола третє місце в Тернопільському міському етапі XIV Всеукраїнського фестивалю «Мама, тато, я — спортивна сім’я!»

1 грудня 2017 року до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом відбувся міський конкурс учнівської молоді "Знати сьогодні, щоб жити завтра". Команда школи зайняла І місце у номінації "Символіка анти-СНІД" (керівник Береза Л.М.).

У міському етапі конкурсу «Безпека в житті – життя в безпеці - 2018» у номінації «Плакат» Гнатишин Матвій, Іванечко Анастасія та  Костишин Катерина  зайняли І місце; у номінації «Малюнок» Ліщук Юлія – І місце, Лебідь Марія та Шумелда Юлія – ІІІ місце.

У цьому навчальному році учні та педагогічний колектив продовжили роботу над проектом ”Ми – клас!”. На святі Останнього дзвоника колектив 2-А класу, який переміг у проекті, нагороджено грамотою, перехідним кубком «Ми – клас!» та грошовою премією у розмірі 3000 грн. Відповідно класного керівника Цуп Лілію Євгенівну визнано переможцем у номінації «Класний керівник року» за результатами проекту.

Діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з чинним законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій.

Належним чином проводилася робота з дітьми пільгового контингенту. Для них була організована участь у таких заходах: екскурсії у ляльковий та драматичний театри, участь у новорічних та великодніх заходах з подарунками, перегляд святкових вистав. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей,  діти, позбавлені батьківського піклування, щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування  у шкільній їдальні.

З опікунами дітей, позбавлених батьківського піклування, підтримується постійний зв’язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією школи. Обстежено матеріально-побутові умови цих учнів. Також їхнім сім’ям сформовано та передано продуктові пакети.

У ході проведення оздоровчої кампанії влітку 2017 року різними формами відпочинку та оздоровлення було охоплено 485 дітей, що становить 66% від контингенту. З них в закладах оздоровлення – 50, в закладах відпочинку – 435. За категоріями: дітей-інвалідів – 14, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей – 49 та 30 дітей з числа талановитих, 8 дітей учасників АТО. 427 дітей охоплено туристсько-екскурсійними подорожами.

Велика кількість дітей за кошти батьків досхочу і з користю насолоджувались канікулами в різноманітних мальовничих куточках України: на теплих пляжах Чорного моря, на Шацьких озерах Волині, в Карпатах тощо. Велика кількість дітей зі своїми родинами відпочивали за кордоном.

У червні 2018 року у закладі організовано роботу двотижневої літньої школи з вивчення іноземних мов. Даним заходом охоплено 70 учнів школи.

Розпочато оздоровчу кампанію 2018 року.

Поліпшення якості освіти для дітей з особливими освітніми потребами є одним з пріоритетних завдань школи. Адміністрація та педагогічний колектив системно підходять до організації інтегрованого та інклюзивного навчання. Щоб забезпечити право на освіту кожній дитині, створює умови для навчання дітей з особливими потребами спільно з ровесниками у навчальному закладі. Відповідно до завдань інклюзивного та інтегрованого навчання діти з особливими потребами здобувають освіту в рамках системи загальної середньої освіти (в школі навчається 16 учнів з числа дітей-інвалідів).

Для осіб, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальних занять, відповідно до законодавства організовано індивідуальне навчання. Так, у 2017-2018 н.р. було організовано індивідуальну форму навчання для дітей-інвалідів: Тепцова Артема Володимировича, учня 11 класу, Гарника Остапа Володимировича, учня 9 -Б класу, та Жидяк Уляни, учениці 9-А класу. Інтегроване та інклюзивне навчання задовольняє чи не найважливішу соціальну потребу дитини – спілкування.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи - підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час розширення знань про професії, у бесідах із соціальним педагогом школи.

    Активно в цьому році пройшов тиждень профорієнтаційної роботи. Протягом тижня були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи, зустрічі з представниками ВНЗ України та Польщі. Активно допомагали у цьому працівники районного центру зайнятості та управління юстиції.

У 2017 році 76 випускників закінчили навчання у ТСШ№7.

За даними адміністрації та повідомленнями класних керівників, які стежать за долею своїх учнів, усі 45 випускників 9 класів продовжують навчання, з них 1 у Польщі, у 10-му класі - 20, у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладах - 24.

З 31 випускника 11 класу  29 продовжують навчання у вищих навчальних закладах та у професійно-технічних навчальних закладах.

Педколектив розуміє, що існує залежність між трудовим вихованням учнів і їх ставленням до власності, додержання вимог законодавства про працю. Тому вчителі звертають увагу на формування в учнів бережного ставлення до матеріального обладнання школи, до державної власності.

Екобригади класних колективів впорядковують пришкільну територію та території міста, що закріплені за навчальним закладом. Беруть активну участь при організації толоки. Висаджують кущі, дерева, квіти. Доглядають за зеленими насадженнями, клумбами навколо школи, вазонами у класних приміщеннях та коридорах, виготовляють шпаківні.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі.

Протягом 2017-2018н.р. про­водилася дієва робота з батьками:

  1. 2 рази на рік проходили загальношкільні батьківські збори ;
  2. 4 рази на рік по класах пройшли тематичні батьківські збори;
  3. батьки брали активну участь у житті школи;
  4. організовано роботу правового лекторію для батьків;
  5. організовано роботу батьківського комітету;
  6. організовано проведення шкільних батьківських зборів, конференцій, консиліумів;
  7. організовано проведення заходів пізнавально-розважального спрямування за участю батьків.

Будь-яка виховна робота вчителя знаходить своє віддзеркалення в особистості учнів. Саме аналіз рівня вихованості учнів дозволяє робити об’єктивні висновки про ефективність та доцільність застосування вчителем тієї чи іншої системи виховання.

Підсумовуючи, можна зробити висновок, що у дітей Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №7 з поглибленим вивченням іноземних мов загальний  рівень вихованості достатній.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених  та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому приорітетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Підсумком діяльності навчального закладу у 2017-2018 н.р. стало Родинне свято, яке відбулося 16 травня 2018 року у ПК «Березіль».