Олеся Ігнатова — Психологічна гра "Аукціон життєвих цінностей" подорожує школою
28.10.2019 Administrator Категорія: Шкільні свята, вечори, зустрічі
Життя - це шанс. Скористайся ним. Життя - це краса. Милуйся ним. Життя - це мрія. Здійсни її. Життя - це цінність. Цінуй його. Життя - це скарб. Бережи його. Життя - це любов. Насолоджуйся ним. Життя - це таємниця. Пізнай її. Життя - це багатство, збережи його. Життя занадто цінне, не знищуй його. Життя - це твоє життя. Захисти його. ЗАПОВІДІ МАТЕРІ ТЕРЕЗИ
Що означає поняття «життєві цінності»? Які вони бувають? Чи однакові вони в людей?
Такі питання постають перед учнями на початку психологічної гри «Аукціон життєвих цінностей». Інтерактивна форма гри дозволяє учням робити свій вибір, аналізувати куплені лоти та усвідомлювати найважливіші цінності у житті кожної людини – здорова сім’я, друзі, доброта, знання.
Вислів, який зачитується в кінці «аукціону», допомагає учням зрозуміти головну істину – ми самі творимо своє життя: «Є помилки, які неможливо виправити, є вчинки, за які не пробачають, є рішення, про які шкодують усе життя. Але завжди є вибір і він за нами. Кузьма Скрябін.»
Протягом минулого тижня психологічна гра продовжувала мандрувати нашою школою. Гра завітала в гості в 10-Б, 8-Б, 6-В, 7-В класи. І в кожному класі гра проходить по-різному, але є і те, що об’єднує – розуміння важливих речей у житті, осмислення поняття «життєва цінність».
Цікавим є і те, що розглядається поняття «випадковий успіх», який одразу ж після обговорення реалізується у грі – деяким попадається «бонусний» (розмальований) жетон, за який дається ще додатковий 1 жетон (тобто 11 жетонів, а не 10, як в інших учасників).
На початку гри учні отримують 10 жетонів, за які купуються лоти «життєві цінності». Вартість різна - від 1 до 3 жетонів за лот (учні не знають, які будуть пропонуватись лоти, в якій послідовності і скільки вартують). Після завершення аукціону учні ділились враженнями, обговорювали тему «Життєвих цінностей», висловлювали свої думки. Були учні, в яких в кінці «аукціону» не залишилось жетонів, були, в яких залишились; деякі діти шкодували про свій вибір і хотіли (якби була б можливість) обміняти на іншу цінність. Двом учням у класі, в яких залишились жетони, щастило статиспонсорами – вони іншим двом учням у класі, які дуже хотіли придбати один з лотів, що виставлялись на продаж, віддавали свої жетони, таким чином здійснювали можливість їх придбати. Цей вчинок допомагає замислитись над важливою темою заняття.
В класі працювали «міжнародні експерти-спостерігачі» з питань проходження аукціону - класні керівники, які наприкінці заняття ділилися думками з приводу проходження «Аукціону життєвих цінностей», бажали учням на майбутнє правильно формувати та цінувати свої цінності.
У підсумку – текст, який давав змогу усвідомити важливі у житті цінності і пріоритети: «Не в грошах щастя!?… Можна купити дім, але не затишок; Можна купити ліжко, але не сон; Можна купити годинник, але не час; Можна купити книгу, але не знання; Можна купити становище в суспільстві, але не повагу; Можна купити ліки, але не здоров'я; Можна купити цілунки і обійми, але не кохання; Можна купити розваги, але не радість; Можна оплатити працю учителям, але не розум; Можна оплатити спілкування, але не друзів; Можна найняти клоуна, але сміх не можливо купити; Можна купити їжу, але не апетит. Не все купується і не все продається…»
Практичний психолог ТСШ№7 – Ігнатова Олеся Олегівна.