Другий Міжнародний освітній саміт у Мюнхені - збереження і розвиток національної ідентичності (партнерська співпраця із Schule-UA)
25.07.2024 Administrator Категорія: Шкільні новини
У складі тернопільської делегації адміністрація та вчителі школи на чолі з начальницею управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольгою Похиляк стали учасниками Другого Міжнародного освітнього саміту в Мюнхені. Промовцями на ньому були керівники та представники міністерств освіти України, Австрії, Чехії, федеральної землі Німеччини - Баварії; директори та засновники українських шкіл Польщі, Литви, Чехії. Йшлося про те, як допомогти вимушено переселеним дітям зберегти та розвивати національну ідентичність в умовах їх інтеграції в освітні простори країн перебування. Під час виступу представників Міністерства освіти і науки України обумовлено актуальність програми українознавчого компоненту, включення до вибіркової складової освітніх програм країн перебування української мови як другої іноземної. Порушувалося питання про важливість допомоги психологів дітям-біженцям, необхідність підготовки вчителів, які зможуть викладати українську мову, українознавство у закладах за кордоном.
1,4 мільйона українських дітей отримали тимчасовий прихисток від війни в країнах Європейського Союзу. За даними МОН, майже 400 тисяч школярів навчаються в українських школах онлайн. Німеччина прийняла найбільше таких дітей у свої навчальні заклади.
Упродовж двох років ТСШ 7 співпрацює з громадською школою в Мюнхені Schule-UA, яку ще у 2022 році Алла Дубровик-Рахова та Катерина Міляновська відкрили на базі німецької громадської організації Schlau-Schule для підлітків-біженців війни. Цьогоріч 43 учні партнерського освітнього проєкту навчалися в ТСШ 7 на екстернатній формі.
Доступ таких дітей до української освіти є важливим, оскільки уможливлює їх вступ у виші в Україні, а отже - повернення в післявоєнну країну.
Участь у саміті для директорки ТСШ 7 Галини Костюк, заступниці Ольги Козак, учителів Ніни Міляновської, Віти Кузь, Ольги Бенч, Тетяни Кульчицької - це досвід щодо збереження національної ідентичності в умовах європейської інтеграції освіти, аналізу та шляхів подолання освітніх викликів під час війни, спілкування з колегами з громадських українських шкіл за кордоном, для закладу - можливість розвитку майбутньої партнерської співпраці.